Isnin, 9 Mei 2011

SESUNGGUHNYA.....

Ya ALLAH...

Sungguh jahil hambaMu ini

Bergelumang dosa setiap hari

Duniawi yang sering dikejari

Sedangkan akhirat seakan di lupai


Ya ALLAH...

Aku akui kelemahan diri

Juga kejahilan yang terus menyelimuti

Mungkin dek hati yang telah mati

Atau syaitan terus melingkari


Ya ALLAH...

Sesungguhnya aku amat berdosa

Seringkali lalai dan juga alpa

Menuju akhirat entah bagaimana

Kerna iman kurang di dada

Ya ALLAH...

Berikan aku petunjuk hidayahMu

Sebelum malaikat Izrail datang bertamu

Di padang mahsyar nasib belum tentu

Terlepaskah azab kubur aku sendiri tidak tahu


Ya ALLAH...

Sesungguhnya tidak layak aku ke SyurgaMu

Tak sanggup juga terima siksa NerakaMu

Memikirkannya membuat aku jadi buntu

Masih terbukakah pintu taubat buatku


Ya ALLAH...

KepadaMu aku berserah

Agar diberi petunjuk dan hidayah

Akanku cuba untuk berubah

Sedaya mungkin menjadi wanita solehah

Insyaallah....

3 ulasan:

Sahabat